Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 30 april 2010

Länge sedan jag skrev.. har väl inte haft så mycket att säga heller. En del människor är så duktiga på att formulera sig och får tankar att leva och lyfta. Inte bara mala. Själv hör jag inte till dem. Tror mig om att kunna skriva om händelser, som en dagbok att gå tillbaka till - men att skriva om känslor och andra funderingar .. nä .. inte särskilt duktig .. Känns ibland som - har jag ens några? Skrev förr om åren för mig själv när allt blev för mycket. Nu känns det som om -- om jag börjar så svämmar det bara över --
Det är klart jag har känslor och funderingar även nu! Men att formulera virrvarret -- inte så lätt, känns ju heller inte som några nydanande tankar. Knappast så intressant för någon annan att läsa. Varför sitter jag då här? Är det ens någon som ..
Deppdag .. jag är inte så förtjust i högtider med fest. Känner mig inte så delaktig i festandet. Bara tung. Hm, undrar hur jag blev sådan.. Skulle ju vilja vara den där glada positiva festordnaren igen, men just nu blir det inget sådant. Ledsen kraft- och initiativlös
Har varit ute på min balkong idag och oljat in den nya utemöbeln jag köpte på IKEA. Det är hittills min enda utomhusvistelse på denna Uppsalas största festdag. Har inte haft lust, trots att jag hade tänkt mig iväg. Måste ta mig en kvällspromenad i alla fall! Samlar steg...
Imorgon kommer H över och vi ska ta oss en brunch - i vårsolen på min balkong, hoppas jag det kan bli. Blir i alla fall trevligt. Är så glad att hon finns så nära, att kunna kvista över till varandra så lätt, en kopp the även sent, en pratprommis, känns som en god vänskap.

Önskar Dig en glad Valborg och vår!