Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 23 februari 2017

Strålande tider..


I förrgår rätt varmt och soligt, igår 'snökaos'. Typisk vår! Idag en strålande dag, sol och -mycket av den blå himlen. Och av snålblåsten... rackarns vad det nyper! Känns lite som l-ivet i allmänhet idag. 


Jag har en spännande tid framför mig - nästa vecka börjar jag på nya jobbet. Det känns mycket bra! Både som nytt jobb och att få lämna det gamla. Och samtidigt - hur ska det gå? Är rörig i huvud och ordning. Kommer jag att klara av att ta till mig de nya rutinerna, nya människor, nya krav av olika slag? Vissa dagar tvivlar jag, andra är det helt självklart att det ska gå.
Och hur mycket ska jag satsa från början..? Måste smyga in, något har jag väl förhoppningsvis lärt mig under året. Får iaf en kh som är fullt medveten om mina tankar och stöttar!
Det var himlen det! 


Jag känner mig glad för att det blev så. Det hade inte funkat i längden att vara kvar, med känslan av att plötsligt händer det saker som man inte är beredd på eller förstår. Och så få en släng av sleven blandat med sött 'smek'. Maktspråk..? JA! Tja, ett intressant år har det iaf varit..
Så nu lyser solen!


Och så allt runt omkring som gör en orolig. Alla märkligheter som poppar upp i politiken, saker man inte förstår och inte kan göra något åt. Makt för maktens skull.. att med  'alternativa fakta' styra världen från TV-soffan - man tar sig för pannan!
Saker som kommer att påverka världen i stort, och därför även min och vår värld. Demokrati är verkligen inte något allom givet eller något att ta för självklart! Men hur jobbar man som enskild för det? Att alltid stå upp för den svage, alltid hävda bl.a. rösträtten och yttrandefriheten, javisst, men hur lyckas man i situationer där man blir överröstad av den andres högljudda och fullkomligt döva argument? 
Det var snålblåsten det!

Då är det underbart att få och ha vänner, vänner i olika sammanhang, åldrar och cirklar, vänner att leka och prata allvar med... 

Tacksam är bara förnamnet!