Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 28 juni 2009

Att komma på att det inte var så bråttom med röjningen, var kanske inte så bra. Om man säger att det närmast stått stilla, så kanske det inte är så lögnaktigt.. men det gör ju heller inte så mycket.

Har fortfarande inget jobb, har sökt ett par, får väl höra snart om jag är intressant. Hoppas jag.

I går kväll gjordes 'Vågen' för mig, en härlig upplevelse på hemfärd efter Sweden Mali Voices-festivalen. På Sannsundsbron satt mängder av fiskmåsar/tärnor/några vita fåglar...på räcket. När jag närmade mig med bilen lämnade de sina platser en och en i tur och ordning neråt-uppåt i en stilig 'vågen'.. Tänk om det kunde varit arbetsgivare istället...

Har haft en härlig helg i total avsaknad av sak-röjning. Annat röj istället i avslappnat gemyt i solgräset.. Festivalen var en skön upplevelse, ett 20-tal konserter med 17 artister från Mali och en massa mest lokala artister, mer (Hoven Droven..) eller mindre (Storsjöoljudet..) proffs. Mat från kolbullar till thai-takeaway och malinesisk fufu. Njuta...

Önskar Dig en härlig sommar - allt gott!

p.s. kolla in festivalens hemsida för mer info: www.swedenmalivoices.com

4 kommentarer:

Evas blogg sa...

Håller tummarna för dig! Har du sålt lägenheten nu? Låter som om festivalen blev till belåtenhet. Vädret kunde inte bli bättre!!

Gunhildsblog sa...

Ja, det var en mycket trevlig festival i sin litenhet.
Nej, jag har inte sålt min egen lght än... måste ha något att komma till innan, tycker jag. Har sökt lite tjänster, får se vad som händer!
Trevlig sommar - återkommer i tjänst 20/7!

Karin Härjegård sa...

Hej Gunhild! Lycka till med jobbsök! Tråkigt att du inte är kvar i Ösd, tycker jag, det hade varit roligt att samarbeta! Kanske ses vi nån dag nu de närmaste veckorna! Jag börjar jobba på tisdag! Kram, Karin.

Gunhildsblog sa...

Hej Karin!
Tack för Dina ord! Det verkar lite snårigt ännu, det är många som sökt varje tjänst jag sökt. Och inte fått...
Visst borde vi väl att hinna göra något tillsammans, jag börjar jobba på måndag 20/7. Sedan blir det hela augusti, så tid borde finnas.
Ha det så gott! kram, Gunhild