Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 20 februari 2010

Datum kan vara röda - på olika sätt. Läste en väns blogg om att det nyligen var ett år sedan hennes far dog. Jag har också ett sådant datum idag.
Rätt veckodag dessutom. Det är 22 år sedan Ulf omkom. I tisdags var olyckan, idag somnade han in. Tänk att det fortfarande kan kännas att skriva det. 'Borde' det inte ha 'gått över' nu.. Bilder från de dagarna kan dyka upp, utan direkt sammanhang med det jag sysslar med, kasta sig över mig och..

Får jag fortfarande 'igen' för att jag knep ihop då?

När sonen fick blindtarmsinflammation som 11-åring och blev akut opererad, tyckte sköterskorna att jag överreagerade väldigt. De kunde ju inte veta att det var samma förhållande då som i år - samma datum och veckodag... operation på tisdag 16 februari.. och inte fanns det någon anledning att berätta heller. Men sorg och viss ångest uppstod i alla fall... ... ...

Allt gott, i större öppenhet, önskar jag Dig!

Inga kommentarer: