Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 13 februari 2010

Det börjar så smått sjunka in att jag faktiskt har fått jobb. Satt idag och kollade igenom det vårens schema för gudstjänsterna jag fått på mejlen. Det känns som om det blir färre helger än varannan, men det kan väl inte stämma .. .. .. ??
Måste kollas ordentligt!

Vad glad man kan bli av uppmuntrande tillrop och välgångsönskningar. På Facebook trillade det in massor från vänner, nära och fjärran! Hade väl aldrig trott det skulle vara så många som öht skulle bry sig. Men som de hälsningarna värmde! Plus alla jag fått öga mot öga .. =) Känner mig rik!

Det har tagit lite tid att hitta tillbaka till 'suget'. Jag är mycket glad och tacksam över dessa drygt två månader som vikarie. Utan dem vet jag inte ..

Ett mycket välkomnande och personligt arbetslag har verkligen gjort mycket för att jag ska känna mig 'som kantor' igen. Utan att de egentligen har vetat om det ... men att få vara delaktig och räknad med i stort och smått, i arbete och privatliv .. det är stort!

Och att få jobba med kör igen har varit upplivande! Barnen har varit för roliga - trogna sin ordinarie ledare 'Är du här fortfarande?? Om du är här om två veckor så slutar jag!!' Ett roligt sätt att säga att de gillar henne!! Tur jag inte känner mig så lättsårad ...
Och de vuxna som varit så lätta att få en relation till ..

Jo, nu VILL jag verkligen!

'Min' nya kör har en resa inplanerad till Estland under våren, till kommunens vänort. Spännande! Och personalen ska senare resa till Oberammergau och Passionsspelen .. nu vet jag personer i Vokalen som blir avundsjuka...!

JA, jag har haft tur!

Jag önskar även Dig en 'turlig' vår..

Inga kommentarer: