Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 29 mars 2010

Idag har jag lärt mig ett nytt ord - däckseparation.

Tyvärr verkar det vara ett bra ord att kunna... i alla fall om man kör på regummerade däck, som jag haft till vana. Var och bytte till sommardäck och tyckte att ratten darrade ovanligt mycket efteråt. Återvände, och de tog av däcken igen och kollade dem. Ett av framdäcken var väldigt ojämnt.... drabbat av just däckseparation. Alltså då det som lagts på underlaget håller på att släppa.. kan leda till en mindre explosion då det släpper helt.. ojsan..

Inte nog med att jag tyckte det var ett lite dyrt däckhotell (fast jag har inte kollat något annat här), det blev två nya däck oxå! Visserligen av det billigare slaget, men...
Nu är det dock skönt att smyga fram igen!

En riktigt oseparerad vår önskar jag Dig!

Inga kommentarer: