Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 13 mars 2010

Sol, sol, sol! Jag har inte riktigt kommit igång än, men så mycket lättare det känns att börja städa när det är vackert ute.. Och eftersom det definitivt är nödvändigt nu med att röja, så får jag väl njuta lite då.

Efter fyra dagars arbete på nya jobbet är jag lite lätt trött och seg. Har en enkel uppgift idag oxå, kort - en psalm! - men dock binder den upp dagen. I morgon två gudstjänster, där jag och den nya vaktmästaren ska välkomnas i den andra. Kören tyckte det var knäppt att de inte var inplanerade då, så på eget initiativ blir de med. Får se hur många de blir... ett visst man- och kvinnofall har skett i bytet av ledare. Vilket alltid brukar hända.. men inte desto mindre lite tråkigt. Står helt utan tenorer nu...

Även barnkörerna är decimerade. Vilket inte alls är konstigt. Men förvisso inte kul för det. Lite roligt dock när vi gick till skolan för att hämta de som är med i den yngsta kören - en flicka tog omedelbart kontakt och frågade allvarligt "Tycker du om barn?". Glad över svaret kramade hon min midja och frågade direkt om att få hålla min hand när vi gick till församlingsgården... =)

Lite tufft att komma in mitt i en termin och ta över. Att inte hinna med att planera för något, utan bara kastas huvudstupa in i allt .. nej, jag ville verkligen inte planera något innan jag börjat, och träffat de jag ska jobba med. Kan därför kännas lite övermäktigt ibland .. kaos .. kan inte tänka andras tankar, lite svårt att leta och hitta bland en annans papper och funderingar .. inget fel på ordningen, men den är inte min ..

Många olika projekt och idéer har hon haft, min företrädare. Kan bli lite matt över allt hon hunnit med att sätta sin prägel på på bara 2½ år. Nej, jag är inte hon, och kan inte heller så bli, men det är mycket att 'slåss' emot. Blir oxå glad över en så otroligt kompetent inspiratör! Kan man i st. ta rygg .. ??

Det känns att det är ett tag sedan jag jobbat, med helhetsansvaret. Under vik-et jag haft har jag ju inte haft det. Men så glad jag är över att ha fått chansen till en upptrappning i nästan tre månader!
Tillvänjningsprocess .. hoppas hitta - snabbt! - tillbaka till kreativiteten igen ..

Och så fantastiskt det var att få vara några dagar i Åre, och lite i Östersund i veckan mellan jobben. Njuta, framförallt av vänner, men oxå av sol och skidor. Tanka lite grann.. =) Tack!

Allt gott önskar jag Dig!

Inga kommentarer: