Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 17 juli 2011

Vilken vecka..

En fantastiskt rolig upplevelse har jag haft tillsammans med släkten. Den började mycket vemodigt med ett tack-och-adjö-dygn i Bjursås och 'farfars' stuga som nu säljs. Fr.a. Fredrik hade chansen att plocka saker han var intresserad av att behålla. Jag tog ett par tavlor, var jag nu ska hänga dem.. en målad av stugan 1971, en med ett collage av gamla familjebilder. Ulf, Fredrik som liten, svägerskans hela familj, svärmor o svärfar... känns gôtt att ha!

Sedan till Insjön och Sätergläntans kursgård för att gå kurs i luffar-/trådslöjd. OJ, vad det var KUL! Jag anmälde mig
mest på skoj, för att få chansen att umgås lite med svägerskan o dotter, men blev faktiskt närmast uppslukad av hantverket. Har producerat en massa saker (fat, ljusstakar för ljus och värmeljus, smycken, underlägg, potatispinnar... ) varit kreativ på olika sätt, testat och lärt mig tekniker. Allt är i ärlighetens namn kanske inte så rakt och vackert, men man måste ju börja på något sätt! På köksbordet ligger nu t.o.m. en stor konservburk jag klippt sönder, för att göra en lampa av!
JAG, en lampa!!
Nej, detta hade jag inte trott om mig själv!!
Vilken underbar inledning på semestern .. .. ..


Inga kommentarer: