Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 25 november 2011

Miljöfrågor..

.. har vi fått lufta idag på jobbet, med en inspirationsdag för alla anställda samt förtroendevalda. Pär Holmgren, den kände meteorologen samt stiftets miljöansvarige Kjell Kroon var ansvariga. Jag gick dit med ganska låga förväntningar, men blev helt klart fångad.

Visst vet man det mesta redan, men att få det presenterat i ett sammanhang gör kunskapen först rätt bedövande, sedan uppmanande.

Vad glad jag är att jag inte köpte bilen jag funderade på! Visst, hyfsat billig, och 'miljöbil' med 5 års skatterabatt. För vadå? 'Jo, det är en hybridbil, etanol och bensin'
Hm, rätt tveksam till etanolen som tar mark som behövs till matproduktion... och fick den åsikten bekräftad med besked idag! Bara att vänta in en elbil nu som kan ladda upp lite snabbare än över en natt..

Och maten.... suck .. Det blir nog till att äta ur frysen med allt billigt kött som ligger där, och sedan övergå till ännu mer miljömat. Dvs inte så mycket kött öht! Om ens alls... annars brukar jag köpa ekologiskt / Krav- / FairTrade-märkt bara det finns. Där rök LCHF-kosten :)

Det är nyttigt att tänka om! Gör det .. .. .. vi har inte så mycket val!

Inga kommentarer: