Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

tisdag 27 januari 2009

Det har varit två intensiva dagar på raken nu. I söndags satt jag och jobbade med franskan, gjorde en massa övningar, längre fram än nödvändigt. Det var faktiskt inte svårt. Sedan tog
vi gemensamt hand om kylen och frysen i korridoren, så nu blänker bägge två och är lätta att hitta i.
Igår hade jag så första info-träffen med kördirigeringen. Mumma...! Det kommer att bli hur kul som helst! I denna grupp är vi mer blandade i åldrarna och jag är nog inte äldst. Blev överraskad över att känna igen ett par kollegor jag haft att göra med tidigare, roligt! Jag vet flera av dem som har betydligt större erfarenhet än jag av att sätta upp större verk, men även andra som inte har någon alls. Så vi är nog en bra grupp, med olika erfarenheter.
Satt länge och pratade med några kollegor över lunchen, så jag kom inte hem som jag hade tänkt för att tvätta. Nåja, det finns fler dagar, det var roligare att prata..
Sedan på kvällen var det finska igen, och det gick bra. Det är faktiskt jättekul att se att det funkar, att jag öht har något ordförråd efter alla dessa år. Trodde det kanske var för mycket färgat av tornedalsfinskan, men det verkar inte så.
Nu är det tisdag kväll och jag är alldeles för upprymd! Har just kommit från första franska-lektionen, och det var bara SÅ kul! Det verkar ju bli lite för mycket det här med procenten..men HUR ska jag kunna välja bort något som var så roligt??
Det kan kanske funka ändå med bägge språken, för som det kändes ikväll så var det utan att skryta lite räkmacka...så jag får jobba med finskan och njuta av franskan........?? Äsch vad det är svårt att välja bort något!! Det känns som jag nog får ta och ta bort drömmen om studentspex trots allt, eftersom föreställningen kommer att vara i samma veva som min dir-examen. DEN vill jag inte äventyra...
Nu ska jag försöka undvika att sätta mig med något annat än tandborsten, så att det inte blir för sent igen. Jag är duktig på att fastna här!

Inga kommentarer: