Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 25 januari 2009

Här går det undan...satt länge vid datorn igår och gick till slut - efter många om och men.. - med oxå i 'fejjan' som jag fått lära mig att det heter. Facebook alltså! Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, eller vad jag ska ha sidan till, men 'alla' säger att det är så bra. Jaha, vi får väl se! Risken finns att man vill sitta lite för länge vid datorn, med så många olika sidor...jag ska ju PLUGGA i vår!
Nu har killarna börjat röra på sig, strax efter 12 på söndag, så det känns mest som hemma. (!) Vi ska ta och städa kyl och frys idag, kanske hinner vi oxå med att sticka till IKEA för korridor-inköp. Skulle ha varit där i veckan, men tiden räcker inte riktigt till för allt och alla. Ska bl.a. uppdatera de pensionerade köksväxterna............
Men först ska jag ringa syrran, som fyller år idag! Ett stort GRATTIS om Du nu läser detta!
Kram!

4 kommentarer:

annika sa...

Hej
Nu har jag läst din blogg. Du har fullt upp och kommer nog att bli helt absorberad den här terminen"! Kul! Lycka till!
Annika

Fredrik Scheike sa...

Mamma på Fejjan! Ca-razy!
Kul att du uppdaterar igen!

abbi sa...

Tjena syrran.
Nu först har jag läst hela din blogg, med födelsedagshälsning å allt! En får tacke! Känner jag dig rätt kör du enligt principen allt eller intet: kördirigering, franska, finska, caféjobb och karnevalsjobb..../abbi
cediljen får jag inte heller till på vanliga tangentbordet men om du trycker alt + 896 på högra

Gunhildsblog sa...

Hej syster! Så Du har oxå skaffat blogg? Kul!
Det där med +896 får jag inte till..? Har inget löst tangentbord dessutom utan detta är en laptop enb. NÅ, det går att få till i alla fall:
lekte igår, man kan ju gå in på symboler, där finns cediljen. Sökte då om det fanns ngn genväg, men den som fanns funkade inte för mig. Lyckades dock få till en på lilla c så här:
ctrl c kommatecken i en snabb följd, då blir det ett litet c med cedilj.
Stort ska funka med att ta
ctrl shift c kommatecken men det lyckas jag med bara ibland..
Gör därför ett litet och förstora det sedan med shift F3, då blir det stort!
Jag vet inte än hur jag ska göra med språken, jag vill....men vet inte!