Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 27 mars 2011

Kurs

.. har jag varit på måndag-torsdag denna vecka, "Bibeläventyret", en metod för att presentera och gå igenom Gamla testamentet med klass 5-elever. Det var väldigt roligt, mycket bättre än jag hade vågat hoppas på.
När det är ursprungligen enbart frikyrkliga som stått för detta, så blir jag lite skeptisk, har inte odelat positiva erfarenheter. Jag blev dock väldigt positivt överraskad över deras sätt att agera, att hela tiden betona - "Ni får inte under några omständigheter evangelisera med detta material!" - och markera mot en del deltagare. Att de hela tiden betonade att man inte ens får säga "Gud" utan hela tiden, varje gång måste tänka sig för, säga "Bibelns Gud, Abrahams Gud, Daniels Gud" osv. utifrån situationen, kändes bra.
Vi var tre från pastoratet, varav två från min arbetsplats. Blir spännande att se hur mycket vi kan göra av detta, hur mycket skolorna bokar. Ja, de ska ju gå igenom Bibeln i skolan, så varför inte göra det på ett kul sätt, med oss... ?

Inga kommentarer: