Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

tisdag 14 juni 2011

Förväntningar

Allt blir inte som man tänker sig. Det kan bli så vansinnigt mycket bättre...

Helgen jag skulle upp till Åre för skärmflygning blev istället en helt underbar minisemester med besök
hos släkt jag inte sett på länge, stugbesök hos olika vänner med tillhörande trädgårds- och 'bygg'arbete och sedan bad, alla dagar med god mat och dryck.
Och över alltihop en underbar sol som gav första brännan, när jag somnade på bryggan till vänsorlet.
Ok, jag körde en hel del, men inte t.o.r. Åre...

Sedan kvällsjobb med kören på onsdag, personalhalvdag på golfbanan på torsdag, och så järnet i bilen upp till Östersund! Jag kom lite sent, men hann med större delen av körövningen inför söndagen. Ok, rätt trött, men nöjd.
Mysigt komma hem till sonen sedan!
Fredag lite egen övning i kyrkan, sedan utbjuden av sonen som bjöd på fördrink uppe på Arctura i strålande sol och milsvid utsikt, sedan gång ner till Mikado, Jämtlands världsberömda japanska restaurang. En fullkomligt sagolik middag; förrätt vaktelspett (!) och lax, Misosoppa, Sukiyaki, efterrätt frukt och glass, sake och öl...
"Glad mors dag, grattis på födelsedagen och god jul, mor!" <3
Efter det en minibarrunda (bara en..) och träffade två av hans vänner där på en öl. En intensiv kväll!!

På lördag övning tillsammans med solisterna för eftermiddagens vigsel med tidigare körmedlemmar. Och så tillbaka 'hem' i solhettan för ombyte av kläder, tillbaka till kyrkan för vigseln kl.15, till församlingsgården för att hjälpa till med dukningen inför mottagningen på söndag, till Furuparken kl.18 för bröllopsmiddagen, byta och och tvätta av mig, äta gott, umgås med 'gamla' körsångare, hem vid 23.... JOdå, lite lätt trött... och hes! Nästan 280 personer ger en hög grund-ljudnivå, tyvärr! Oro för söndagen...

Upp tidigt, hade glömt en sak i vigselkyrkan, efter hämtning sedan till Stora kyrkan för körövning inför den stora högmässan med diakon- och prästvigning! En fantastiskt stor högtid, som berörde väldigt starkt. Tänk att en vän - tidigare körsångare - blev prästvigd, och en tidigare arbetskamrat blev diakon!
Underbart att få vara med och sjunga för dem!
Var med på mottagningen på församlingsgården för prästen, hjälpte till så gott jag kunde, fr.a. städade jag efteråt... min norrbottensdräkt har då aldrig tidigare varit så 'välanvänd'!

Tillbaka hem, duscha, byta kläder och gå till nyblivna diakonen. Så härligt att vara med hemmavid och prata i lugn och ro! Kände att det var helt rätt att inte vara med på hennes mottagning på vår gemensamma arbetsplats, hur konstigt det än kanske verkade för andra. Hade bara blivit ledsen att vara där, det har hänt så mycket negativa saker sedan jag slutade där. Trist....

Och så hem efter att ha städat ur mig ur boendet hos sonen, diskat, pangat en kaffebryggare vilket krävde en inköpsrunda på sta'n innan avfärd..... och snabba ryck direkt till Sigtuna där körövningen gästades av dirigenten för sommarens konsert, Gustaf Sjökvist. Helt nödvändigt att vara med m.a.o! Tur jag hade tänkt till och tagit med noterna till Östersund...

JA, jag var trött i morse! Men gladtrött... vilka fantastiska två veckor jag fått!
(Vad ska jag kunna finna på för semestern efter detta??)

Idag har det varit lite svårt att landa i jobbet, det erkännes... Nåja, jag har några veckor på mig innan semestern!!

2 kommentarer:

Jan sa...

Milda makter vad du hann med..
Tack för att jag ändå fick se en skymt av dig.
Jan

Gunhildsblog sa...

Haha, ja, det var lite ovanligt mycket för bara EN helg!!
Kändes rätt fantastiskt att få tillfälle att träffa så många vänner och bekanta, men förstås lite trist att inte hinna prata mera med alla. Roligt att få se Dig!

Gunhild