Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 25 juni 2011

Stor-fest-helg

Storhelgsförväntningar.. kvävande ibland, roliga emellanåt. När sonen var liten hade jag alltid kramp över vad han inte fick, eftersom jag var ensamförälder och oftast jobbade. Ytterst tacksam då för alla vänner som gav så mycket och över farfar och mormor som ofta kom upp.

Nu är det en lite annan 'kramp' - ensam, hur gör man..??

Igår när jag hade bytt om från Norrbottensdräkten och rolig sångledning på firandet i samhället där jag jobbar, kommer glad midsommarönskanSMS från granne och ny vän. 'Förresten vad gör du ikväll?' Nja, inget särskilt, ska hem. 'Kom med på fest hos en vän! Jag ringer och kollar att det är OK!'
Oj, ja gärna.. 'Visst, kom! Vi ska grilla'

Snabba ryck hem, har jag ngt hemma att ta med, jo lax.. medan jag klär om igen tinar laxen i micron och med lite kryddor och grönt i ett foliepaket och jordgubbarna jag köpt dagen innan drar vi.
En liten familj; mamma med utvecklingsstörd son; två etiopiska familjer, och så vännen E och jag... vilken kväll det blev!

Aldrig förr har jag rostat kaffebönor över grillen, varit med om att stöta de rostade bönorna, och sedan tillreda på etiopiskt vis, njuta doften av kådakristaller slängda på grillkolen, sitta och njuta EGET NYROSTAT etiopiskt kaffe, med etiopiskt 'kaffebröd' av rostade frön, samtal in i sena kvällen med spännande människor...

Vilken lycka att få vara med om detta, möta nya människor så här!
Tacksam inte bara för gamla vänner men oxå alla nya...!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Låter som en alldeles förträfflig midsommarafton! Och nya möten är alltid berikande.