Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 13 oktober 2011

Imponerad, faktiskt..,

..av den hjälp vi har fått till mor idag!
Syrran ringde, hade på fm fått kontakt med mors biståndshandläggare och bokat tid för ett möte på måndag. Kunde jag... ? Jodå, inga problem. Jubel nr 1!
Så jag ringer kommunen för att få tag på b-handläggaren, men får bara prata med någon på äldreomsorgs-kontoret. 'Vad behöver din mor för hjälp, då?'

Jag beskriver hur hon mår, behöver hjälp ta sig upp ur sängen, handtag?, men fr.a. en inomhusrollator. 'Jamen, det är inga problem, i princip bara att hämta ut en på hjälpmedelscentralen' Toppen, då kör jag dit i em!

Hinner bara lägga på så ringer b-handläggaren, och vi bekräftar mötet på måndag. Jubel nr 2! Jag nämner att jag ska och 'hämta ut' lite hjälpmedel. Nja, det skulle nog knappast gå så lätt... Nå, jag ska göra ett försök i alla fall, jag ringer och rapporterar efteråt, inför måndagens möte.

Kommer in på hjälpmedelscentralen i centrum, förklarar mitt ärende, .. och... 'nja, så lätt går det inte!! Men fyll i blanketten och gör en anmälan, så ska vi se, en sjukgymnast måste titta på ärendet.'
Hur det nu blir, så efter lite mer snack, så kommer jag i alla fall därifrån med en rollator! Jubel nr 3!

Hem till mor, hon provar, vi flyttar några möbler, tar en kaffe... och sjukgymnasten ringer mig! Mor får prata själv med henne, jag får avsluta --- och köra ner i princip direkt och hämta ut:
lite olika kuddar till stöd, strump-pådragare, tång att plocka upp från golvet med, men fr.a. - en dävert (ställning med handtag, att ställa bakom sängen)! Den monterade jag på en gång, och mor provade den, lycka, den funkar!!! Jubel nr 4!

Jag blev mäkta imponerad över deras snabbhet! Och de kommer även på måndag, kl.11, efter att b-handläggaren varit där kl.10!
Ibland kan man bli lycklig .. .. ..

Inga kommentarer: