Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 17 december 2011

Hällregnet...

.. övergår gradvis i snö. Ska det bli vitt idag? Tveksamt, o fr.a. blir det inte vitt till jul sägs det i tidningarna idag. Deppigt... Dagen lockar mest med inomhusnöjen. Tror jag blir hemma, städar och pysslar lite, trots lockande dansavslutning till kvällen.

Fjärde advent i morgon, stora musikgudstjänster på jobbet. Känns konstigt att inte vara ensam ansvarig för det hela i och med samarbetet med grannkören. Deras ledare tog initiativet till samarbete med en liten grupp, Anda, som spelar mycket medeltida musik, vilket vi blandar upp med lite mer nutida. Men då initiativet låg på en annan, vi saknar tenorer och jag därför sjunger det, så känner jag mig märkligt avkopplad inför morgondagen. Vem har ansvaret... ? Jo, ska dra ut agendan i morgon bitti, det är mitt stora ansvar. Känns ovanligt att dela ansvaret i övrigt, att inte ha koll på detaljerna.

Nyttigt...

Ännu märkligare - under själva julhelgen har jag EN, säger EN gudstjänst, midnattsmässan på julafton. Underligt.. hur gör man om man inte sitter på orgelpallen ..?

En avslappnad jul önskas oss alla....

Inga kommentarer: