Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 12 september 2009

Har läst flera inlägg om terrordagen för 8 år sedan. Ja, man minns! Satt i bilen på väg hem från jobbet för att fixa till födelsedagsmiddagen för 13-åringen med våra gäster mormor och farfar. Kunde inte tro vad de sade på bilradion. Störtade hem, slängde mig in och satte på TV-n och där satt vi bänkade, fulla av fasa, när Fredrik glad och förväntansfull kom från skolan och förväntade sig lite uppmärksamhet .. Den middagen blev inte riktigt vad han eller någon annan av oss hade tänkt sig. Istället för glädje och kärlek mest bara fasa över ondskan.

Igår var det dags för födelsedag igen, 21 år - nu på restaurang med goda vännerna Ann (gudmor!) och Per. En fantastisk kväll på alla sätt! God mat och kärlek ..

Under dagen hade jag varit på banken och bokat tid för att få 'hämta' en massa pengar och sedan varit till mäklare och skrivit på kontrakt. JA! Jag har fått tag på en lägenhet i Uppsala! Underbart! Det blev den jag ville ha, den med öppningen från köket mot vardagsrummet. M.a.o. plats för vänner på middag! Denna jag bor i nu känns mer och mer trång.. som en liten låda. När jag fick tag på den hade jag iofs tur, men, den är inte min drömlägenhet direkt.

Jag har chans på ett vikariat också där jag har sökt tjänst. Blev uppringd igår på väg till middagen - självklart vik-ar jag sedan jag kommit ner! För, inte blir jag erbjuden vik-et som organist i S-tuna.. Orkar jag ens med det? Till vilket pris skulle jag klara av det? 200% i ett år, och bli en trasa ..? Njae, det var roligt och smickrande att vara med i uttagningen, t.o.m så långt som att få träffa kören, men..

Nu är det 'bara' att sätta fart här hemma och få undan allt för en fotografering och visningar. Just nu känns det lite lätt hopplöst, ryggen krånglar. Har haft en del problem de sista veckorna, men igår hade det lättat. Gjorde lite rygg-gympa, och det gjorde lite effekt. Men idag igen, efter en tydligen oförsiktig böjning i natt ... känner mig dubbelvikt, svårt att räta ut mig. Måste ner på golvet och fortsätta med gympan, annars vet jag inte hur detta ska gå!

Förresten - konserten i Högalid förra söndagen gick jättebra och var mycket trevlig. Jag fick dock lov att växla hela tiden mellan tenor och alt p.g.a. sjukfall. Intressanta noter - 'kom ihåg vers 2 ALT, övriga TENOR' .. Vi har redan bokat upp oss för ett annat datum, 8:e maj i Skånela .. Hoppas vi är fler då!

All gott önskar jag oss! Och välkommen sedan på inflyttningskalas... !!

2 kommentarer:

Jan sa...

Och tid och adress..?

Gunhildsblog sa...

=) Tiden kommer! Adressen är i alla fall ute i Sävja;
Västgötaresan 8, 757 54 U-la.
Får tillgång till den 1/10, så jag har några dagar på mig ännu att avsluta här. Men oj, att packa... jag börjar bli lite 'lätt' less .. Är Du/Ni ofta i U-la? Visst har Ni en dotter där.. ?