Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 17 september 2009

Kaos är granne med Gud ..

Jag är väldigt nära Gud just nu! Här hemma är det knappt gång-bart, jag kör lass på lass till återvinningen/Rondellen/Röda Korset, jag packar och vi bär ner till garaget för mellanförvaring.. SNART ska det vara möjligt att fota denna lägenhet och sälja den!

I fredags var jag till mäklare och skrev på kontraktet för lägenheten i Uppsala - YES! Och i förrgår var jag till banken och förmedlade handpenningen ... nu är det på allvar! Ibland känns det som på låtsas fortfarande, men verkligheten är här.

Den vikariats-organist-tjänst jag också sökt, och varit på intervju för (och träffat kören t.o.m!) har jag i måndags dragit tillbaka ansökan ifrån. Kände att det skulle blivit för mycket ... stora krav ... jobba 200% för ett vik -- njae, inte värt det! Ett sätt att gå in i väggen att alltid vara orolig för jobbet ..

Jag hoppas verkligen på denna kantorstjänst jag sökte. 4-församlings-pastorat, totalt runt 4000 om jag fattade rätt. Mycket jobb även där, men på ett annat sätt. JA, jag hoppas!!
Är det meningen, så hamnar jag där.

Har bestämt mig för att fortsätta mitt 'nya liv' --- har redan anmält mig till
danskurs igen!

Har idag beställt flyttbilen... de kommer o lastar fredag 9 oktober, jag hinner inte innan. Åker på måndag och lossar på tisdagen. Känns otroligt roligt!!
Har inte orkat slänga så mycket som jag borde gjort. Tänker INTE stressa med uppackningen, utan ta en låda i taget och försöka bestämma vad jag behöver behålla. Det finns RK även i Uppsala, det vet jag, har varit där och handlat .. =)

Allt gott önskar jag oss!

Inga kommentarer: