Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 5 september 2009

Sedan sist har mycket hänt.. Nu sitter jag i köket hos min mor, hon löser korsord med bläckpenna - har jag alltid tyckt varit rätt 'stöddigt' .. ;-) - och jag sitter med datorn. Igår var jag till en församling på intervju för ett graviditetsvikariat på minst ett år, men det tror jag inte blir mitt. Lite för kort i rocken för en organisttjänst med samordningsansvar bl.a. Nå, det var i alla fall mycket trevligt att som en av fyra ha blivit kallad, av 15 sökande.. Liten boost..

På eftermiddagen till Högalid i Sthlm för att öva med härliga Uppsala-kursen inför vår konsert där på söndag. Det var roligt att se dem igen. Tyvärr inte alla; en sjuk själv, en med flunsasjuk dotter, ett par andra hade andra förhinder.. får se hur många vi blir i morgon!

Arbetslös .. arbetssökande .. arbetsfri .. arbetsledig .. vad säger man? Just nu känns det faktiskt lite skönt! Har varit så intensivt på sistone, med röjning på jobbet och hemma samtidigt med all förberedelse för sista helgen att jag höll på att gå på knäna. Hade tänkt passa på att fixa fotot på lägenheten förra fredagen, för att visningarna skulle kunna ske nu när jag är lite bortrest. Intelligent tänkt! I princip .. om man är Stålkvinnan, så ..

Det var en trevlig sista söndag. Kören sjöng fint, vi hade en bra mässa med rätt mycket folk. Nya prästen berörde i sin predikan, och hennes och min sång - jo, den blev av! - sammanfattade den. Fredrik, som jobbade som vaktmästare, berömde sången, det var roligt!
Flera oväntade som på kyrkkaffet tackade för åren och gav presenter, jag blev riktigt rörd.
Städa, sedan hem och laga maten för kvällens middag med kören. Vilken kväll! Mycket hyss och tok och värme och kärlek .. hela dagen ..

Känns så overkligt att ha slutat. Inte så konstigt, har ju inget annat. Skulle jag börjat på annat ställe, hade det varit så tydligt. Men nu ..

På vägen hit var jag till vänner i Köping där jag fick lektioner på begravningsbyrå. Det var riktigt trevligt och kändes bra. Känns inte alls fel att tänka sig detta alternativ ..

NÄMEN, nu ringde de nyss från församlingen!! Jag är kallad till körövning på tisdag kväll!! Inte trodde jag att jag skulle gå vidare till steg 2..

Ska kolla på lägenhet i Uppsala på måndag. Jag känner att den är MIN. Kan man ta med sig grejor på en visning och muta in den med dem ???

Allt gott önskar jag oss!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Mycket händer - ja. Och jag håller mina tummar för att det ska lösa sig på allra bästa sätt! Kram och lycka till!