Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 20 mars 2009

Sol, frisk och frasig luft, det krasar is under fötterna, inte så mycket trafik...det känns skönt att gå till morgongympan! Tisdag och eller fredag morgon, trekvart tillsammans med alla åldrar från dryga 20 till dryga 80. Man gör det man orkar och vill. 20 % är män - slå det den grupp som kan!

Jag blir alldeles rörd av Lars, som jag ofta hamnar bredvid. Rätt lång, men böjd, alldeles vithårig, glasögonen långt fram på näsan (akta, de trillar!!), över 80 år. Han lyfter och skakar som man ska, inte direkt i takt, inte så högt, inte lika energiskt som de yngre, springer med myrsteg inte alls snabbt... men han är där! Idag när han låg bredvid mig saluterade magen friskt alla benlyften... men inte gör det något.. man blir bara rörd...!

Önskar jag kunde vara lika aktiv i den åldern! (inte magen då..)

Idag hann jag inte hela mitt 'program' eftersom jag hade en övningstid bokad på skolan. Annars brukar jag gå in i tortyrkammaren och dra och lyfta, ta en simtur i den fantastiska bassängen, basta, ha det skönt. Idag blev det bara en liten värmestund inne i bastun, med fem glada äldre damer. Det är också en njutning att sitta och surra i bastun!

Gårdagens njutning var att prata med Fredrik och boka en resa till London över påsk. Det ska bli riktigt roligt! Det trista var att jag inte tänkt på att ta med mig mitt pass hit...o-tänkt och o-njutning... hoppas Thilda kan hitta det hemma!

Kvällens njutning efter att ha hängt tvätt blir att göra fruktsallad till matsäck till tentan i morgon - det är morgondagens njutning!

Söndagens njutning - 3 timmar buggkurs! Först i 1,5 timmar får jag lära mig att bli ledd (tack Kenneth som hakade på som förare!), sedan i andra avdelningen ställer jag upp som förare för att någon tjej på kö ska få komma med. 6 söndagar framåt (ja, inte påskdagen då) ska jag dansa - det ska väl vara själva sjutton om jag inte ska kunna bugga efter denna vår! Söndagsnjutning...!

Önskar Dig allt gott - njut i vårsolen!

Inga kommentarer: