Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

onsdag 4 mars 2009

Mysteriet tätnar i korridoren...nu är min lärobok i franska försvunnen... Skulle plugga glosor i går em innan lektionen, men boken var totalt borta. Det är ju inte så stora ytor att försvinna på här, så var kan den ha hamnat?? Jag var rädd för att den halkat ner i korgen för papper jag ståendes under skrivbordet. I så fall är den bara borta - jag har tömt korgen.
Hade dock lite tur igår, vi blev några stycken som satt innan lektion i hallen och pluggade. Läste och översatte, så jag fick lite träning i alla fall. Frågade läraren om - höll tummarna.. - det blivit någon bok kvar efter förra lektionen. Det hade det! Så efteråt följdes vi åt till hennes kontor för utlämning. Tyvärr var det inte min, men den får duga. Det är bara två kapitel kvar på denna, sedan är det en ny bok. Så inte köper jag ngn till...
Jag övar piano som jag inte gjort på en massa - 30..? - år. Har inbokade övningstider denna vecka 2 timmar per dag. Det är nästan så att det känns i kroppen, den är inte van att sitta så! Försöker dock att träna den i övrigt oxå - var igår morse till gympan igen, tänker mig även på fredag. Det är oxå en chock för kroppen...
Allt gott önskar jag Dig!

4 kommentarer:

Fredrik Scheike sa...

Mobiler försvinner i London (nej jag har inte tappat bort den nya) och andra saker försvinner i Uppsala!
Spännande värld vi lever i..

Gunhildsblog sa...

Puh! Jag trodde nästan denna nya oxå försvunnit... - Det är i alla fall variation på våra försvinnanden!

Anonym sa...

Vad är det för ställe du bor på,finns det"oknytt" där eller vad är det som händer?
Är det bara du som "mister" saker,verkar skumt....

Kramar till dig från
Maggan
Hälsa Gabi

Gunhildsblog sa...

Nej, det är inte bara jag... glas har som sagt fått fötter (?) så det är väl något i korridoren - kan det vara centraldammsugaren???