Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 28 februari 2009

Fasligt vad jag ränner på Eko-caféet.. I torsdags var det dags igen, nu med en annan vän. 'Ako sjunger kvinnligt på Eko', en tydligen rätt känd sångerska härifrån som sjöng sånger av kvinnor, från medeltid till Lisa Ekdahl och ett par egna låtar. Det var riktigt trevligt, hon var mycket bra. Det som inte var bra var att det plötsligt kostade 100- ...kände mig lite snopen som lurat dit en vän. Tyvärr hade det inte stått någonstans i programmet jag hämtat tidigare, så det kändes lite surt. Men det var en bra konsert, så det var OK. Tur man är en besutten student..(!)

På måndag blir det spännande, då återkommer vår professor Stefan Parkman till oss. Han har varit ute i Europa och undervisat en månad, så vi har haft en vikarie, Robert Sund. Han går inte direkt av för hackor..men undrar hur pass lika de är i stilen? Kommer inte ihåg hur han var 2001, mer än att jag skulle hålla händerna lägre, 'i hovhöjd'...hade på mig en t-shirt med zebror på!
Hade vår första lektion med musikhistoria m.m. i går. Vi ska lämna in pm om div. saker där, det enda som ska vara skriftligt på dirigeringen. Gruvar mig lite, vet inte riktigt hur man ska göra. Det visar sig väl.
På måndag första lektion i sång, känns lite spännande oxå. Vad hinner man på så kort tid..?

Norrlands é bäst...! Synd vi missade dem förra lördagen, syrran! Var på deras lördagfika idag och stod i kö vid ett dignande bord. Smörgåstårt-bitar (av 6 olika sorter) som är som dubbla vanliga, baguetter (6 sorter även där) med rejält med fyllning (blev brie o salami, en klassiker) , kladdkakor av olika slag (mm.. hallonchoklad var inte att leka med..), småpajer, småkakor, kaffe... och allt billigt, billigt.. Gissa om det var kö! Även om det är ideellt arbetande studenter som jobbar där, vilket kanske ibland kan göra skiftande smakkvalitet på maten, så var detta suveränt gott. Nu är det definitivt nödvändigt med enkel sallad till kvällsmat..

Det haglade när jag gick hemåt och är riktigt isigt och halt. Halkade, men fick tag på ett staket. Tur det, med tanke på böckerna & äggen i ryggan.. (Jo, jag var en sväng på rean... 3 små böcker blev det bara!) Ska nog hämta mina broddar oxå när jag åker hem om en vecka!
Allt gott önskar jag Dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var himla kul på Eko! Ako var bra! :-) Helt klart värt pengarna!
/Gab.

Gunhildsblog sa...

Vilken tur, jag gillade henne oxå!