Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 23 februari 2009

Dagarna går snabbt och mycket händer. Vår fest blev inställd, en av killarna fick akut förhinder. Vi sköt upp den två veckor, så får vi lite bättre tid på oss. Känns faktiskt bra för alla. Jag hade heller inte lyckats få någon som ville och kunde komma. Nu kanske även jag får chansen!
Men jag fick i alla fall med en vän på Eko-caféet i fredags kväll - det var riktigt trevligt! Vi åt gott (jag åt tapas på svenska - bla. renfilé med lingon!! Urgott!!) och pratade till en mycket trevlig bakgrundsmusik. Faktiskt fattade vi inte förrän efter mer än en halvtimme att de faktiskt hade börjat... De började plocka med notställen när vi kom, nära halv 9, och så började en basist och en gitarrist att lira. Mysigt, ovanlig kombination. Men just därför kändes det lite som om de bara övade, ingen presenterade vare sig musik eller musiker. Så kom en pianist in i gänget snett efter 21 - det var då de skulle ha börjat men jaså, det var ingen övning! Fortfarande dock ingen presentation.. De spelade gamla standards, och nyare, på ett skönt laidback och njutbart sätt. Vi hade en mycket trevlig kväll!
Tog skön lördagmorgon i sängen, kaffe, mackor och en bok. Sedan överraskade syrran med att ringa och inbjuda sig och svåger hit - KUL! Låg och funderade på om jag skulle dra dit.. Så vi gick bl.a. på Bror Hjorts museum, som faktiskt är nästan granne till mig. Vilken härlig konstnär han var! Fantastiskt färgsprakande alster, massor med skulpturer av olika storlek och i olika utvecklings-stadier i ateljén, målningsskisser till träsnitts-altartavlor, målningar.. Roligt att se hur hans färger utvecklades.
Efter en sväng på stan så lagade vi middag här i köket. Det var nog egentligen den första bjudmiddagen jag gjort så här 'planerat'. Roligt att se att det funkar!
På söndag råkade jag ut för ett mysterium. När jag skulle göra frunch, så ville inte spisplattan bli varm..ingen av dem ville vara med..heldöd var spisen.. Kollade säkringen i hallen, men inget verkade vara fel med den. Elände..skrev mejl till fastighets-skötaren och tog en macka till innan jag drog iväg till tåget för en snabbvisit hos mor. Det var roligt att överraska henne! Vi fikade semlor och kollade lite på skidor på TV och sedan for jag hem. Köpte en pizza på vägen eftersom spisen var död, något varmt måste jag ju få äta. Väl hemma så..funkar spisen! Vad?? Märkligt! Har vår fakir helande händer, eller vad händer här???

Allt gott önskar jag Dig!

2 kommentarer:

Fredrik Scheike sa...

Haha - det är säkert spisen som dessutom tagit över alla glas i ert skåp? Det blir bara en mer och mer mystisk korridor!

Gunhildsblog sa...

..tänkte inte på det... vem skulle inte få stopp i systemet efter alla glas???