Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

onsdag 18 februari 2009

Det blev ingen gratisteater (sjuk-inställt) ikväll, men väl en visning av Stadsteatern. Det var riktigt roligt! Få se bakom kulisserna på mer än ett sätt. Så väl hemma så bokade jag genast biljetter till Knutby-föreställningen. Det blev lite långt fram i tiden (början på maj) men man ska väl ha ngt att se fram emot oxå...
Det sägs att man 'sugs med' i första akten, man blir liksom 'där på plats', medan man i andra akten är tydligare åskådare. Ska bli spännande att bli indragen... jag har väl aldrig varit särskilt 'karismatiskt' lagd av mig, snarare känt obehag av sådana gudstjänster och tillställningar.

I måndags fick jag höra av mina studiekamrater att jag inte alls kan bara hoppa på Finska II när vår I-a är klar, som jag hade fattat. Gör jag det så har jag blivit anmäld till Finska A, som går hela hösten, eftersom II-an är en delkurs och ingen separat. Hoppsan, det var inte riktigt meningen.. Kollade med läraren, som skulle kolla med huvudläraren. Så efter franskan igår kväll kände jag - jag gör klar Finska I och lämnar finskan sedan. Lite trist att inte följa upp, känns det som, nu när jag faktiskt har kommit igång. Nå, det kan inte hjälpas - har ju i alla fall både läroböcker och grammatik, får väl bedriva självstudier. Måtte jag bara klara tentan 21/3, för omtentan går 4/4 när jag är på väg tillbaka från firande i Västjämtland.. Det får väl bli en plump i protokollet då!

Jag vill ju, i all synnerhet när våren kommer, kunna vara lite ledig. Har hört att man här i sta'n tar med sig lite vin och mat och sätter sig i en park..det vill jag ju inte missa! Och lite franska kan väl vara bra då.

På fredag igen till Eko-caféet - fyra killar från London som spelar jazz. Hoppas det blir skön jazz och inte alltför spretig. Har liite svårt för alldeles för moderna svängar.

Har suttit och övat piano i nästan tre timmar idag. Det kändes att det gav resultat! Har bokat övningsrum i två timmar i morgon, men det ska nog inte vara något problem att kunna få fler. Jag behöver det. Tragglat skalor och etyder borde jag gjort för 40 år sedan, men nu är det bara att ta tag i det. Har tänkt det sedan länge, men nu är det bra att få en spark i baken att sätta igång. Fingrarna är motspänstiga, stela och ovilliga, sega och tröga. Fuskat med fingersättningar har jag gjort mest hela livet, men nu är jag jättenoga. Tråååkigt, men NYTTIGT!

Önskar Dig allt gott!

Inga kommentarer: