Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

onsdag 4 februari 2009

Det snöar faktiskt även här... När jag kom 13 januari var det i princip bart och rätt varmt. Började gruva mig lite för sommardäcken, borde ju få ner dem, men hur? Kändes onödigt med vinterdäck.. Så var jag hem över helgen, och tog tydligen med mig snön ner!
Nu har det snöat ofta och lite (men ikväll på TV hotade/lovade de massor!) och det töar varje dag. M.a.o är det enormt HALT, fr.a för fotgängare. Skulle verkligen velat ha dubbar även på fötterna! Nå, hittills har jag inte drattat...!
Jag har börjat ett nytt liv.. inte bara med studier. JAG GÅR dit jag ska. Ja, inte till IKEA då! Men det är ytterst sällan jag ens tar bussen. Centrum är ju faktiskt inte större än att det funkar utan problem - 15 raska minuter till gågatan (ca 2 km) och lite till till SJ (2,5 km), ca 700 m vardera till en normal ICA (1 min till en närICA=urdyr..) resp Konsumbutik osv. (allt enl. Eniro)
Fast utan problem var att ta i. Mina fötter har det. Började i somras när jag var så aktiv och alert och började springa runt Lillsjön. Försökte stretcha för att dra ut vaderna, men hade jätteont i dem. Kom på att skorna var för gamla - OK, investerade i nya skor, nya tag! Men inte blev det så mycket bättre. Just vaderna är väl ganska OK nu, efter att ha avstått från springandet (TYPISKT när jag väl hade kommit igång, jag som har en sådan tröskel...) men FÖTTERNA... Efter att ha gått till centrum, vandrat runt där och återvänt hem (m.a.o. minst en halvmil!), är det som om de vill mörda mig. De värker, fr.a. under hälen...jag undrar varför? Skorna är rätt nya och jag har ju de nya inläggen i dem. Trist i alla fall.
Något jag inte heller gillar är jag varje morgon måste leta efter mina ögon. Fastän jag faktiskt sover bättre här än hemma (vaknar inte just under natten, svettas inte) så ser jag ut som en utvakad gris eller nåt.. Inte särskilt inspirerande morgonvy! De blir bättre under dagen, men varför i hela fridens da'r är de så svullna på morgonen??? Har inte känt mig så piffig direkt, så alla snygga kjolar jag har med har mest hängt i garderoben. Ögonen går bättre ihop med jeans, på något sätt!
Jag har fortfarande inte bestämt mig vad gäller franskan. Har en vecka till på mig.. Vi har fått chansen att lämna in miniuppsatser om 1 handskriven A4 innan tentan. Har vi tre st godkända så slipper vi göra motsvarande uppsats på tentan. Rätt bra att få en bedömning i tid, liksom. Jag har lämnat in en igår och har en nyskriven idag igen. Det vore toppen om läraren kunde kommentera vad jag missar, så att jag kan koncentrera mig på det i så fall. DET ÄR JU SÅ ROLIGT att vara där!!! Satt o pratade med bänkgrannarna (som var totala nybörjare i höstas) och de tyckte absolut att jag skulle fortsätta. Med mitt ordförråd m.m. så kommer det inte att vara mycket jobb för mig, tyckte de. De är likadana, den ene läser 150% den andra 125..! Vad jag tjatar om detta med franskan. Men det är just nu den största frågan ang. studierna, så det mal i huv'et..
Att jag har annat som oxå mal i huv'et är en annan sak. Det här är en trevligare kvarn än det..
- Allt gott!

Inga kommentarer: