Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 5 februari 2009

Dagens boktips:
Jag har avslutat en bok som jag inte hade lust att lämna... "Min far hade en dröm" av Barack Obama, Bonnier pocket. Lite magstarkt, kan man tycka, att skriva en memoarbok när man är så ung. Men det är verkligen en oerhört läsvärd bok! Det känns som om man känner honom efteråt...
På baksidan står det typsikt överdrivet att 'Om Obama inte var en senator som vill bli president skulle han klara sig utmärkt som författare'. Jaja, tänker man... men det stämmer. Jag njöt av att läsa honom! Ska leta reda på fortsättningen "Att våga hoppas" oxå.

Håller på med en till som är mycket läsvärd oxå, men på ett helt annat sätt.
"Härskarteknik Den fula vägen till makt" av Elaine Bergqvist, på Månpocket. Oj, säger jag bara.. Det har hänt saker som fått mig uppmärksam på hur man i maktställning kan utnyttja sin ställning på ett fult sätt. Här finns allt beskrivet... men det ger inte bara aha-upplevelser om andra, utan likadana om omedvetna mig själv. Hm... nyttig bok, m.a.o.!

Ha det gott!

Inga kommentarer: