Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 28 juni 2010

Bilar ... ... suck, säger jag bara.......... Katalysatorbytet gick på nästan 3.500-, det var väl OK. Men så var det en liten detalj till.... packboxen inkl. kamrem, offert på 8.500- till..... Inte vet jag vad det är, men funkar det inte, så kommer det att bli ett säkert motorhaveri. Nej tack! Nu börjar denna kosta lite för mycket för mig som inte kan skruva själv!

Så det där med att vänta-tills-experterna-har-enats-om-vad-som-är-en-miljöbil-och-sedan-köpa, det föll idag. I veckan blir jag stolt ägare (har betalat handpenning.. ) till en begagnad gul Seat Leon. Den ser jättebra ut på alla sätt; och med dragkrok, motor- och kupévärmare m.m.... hoppas den funkar bättre än min nuvarande! Snacka om impulsköp .. .. Den är mindre, så det kommer att kännas konstigt att inte ha en kombi. Men en sådan behöver jag ju inte längre.. bara till flyttar, vilket jag hoppas ska dröja!


Allt gott!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Grattis! Låter som en fin bil för dig.