Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

tisdag 19 oktober 2010

Golvfukt

Då var fuktmätningen gjord. TACK GODE GUD var det inget hos grannarna!!
Uppenbarligen har vattnet följt ytterväggen och inte gått rakt ner. Tack för det...

Däremot var det mer hos mig än vad som syntes, hela köksmattan måste nog rivas. Sedan ska det borras lite provhål för mätning i betongen, stå minst en vecka med avfuktare för att se utvecklingen, sedan mätning igen. Så får vi hoppas att det blivit torrt sedan!
Har jag tur, så ligger fukten kvar enbart i limmet under mattan, har jag otur har den gått ner i betongen.

Pratade med 'min' snickare som skulle göra om köket - 'tja det blir väl i andra halvan av november som det ser ut. Innan jul ska köket vara på plats i alla fall'.

Det är spännande med renoveringsprojekt ...^ ^ ...

Inga kommentarer: