Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 29 oktober 2010

Otrevligt..

... var det att en granne på första våningen tittade upp för ett tag sedan. Inte han, men ärendet.
Vi har haft inbrottsförsök i huset.

Låset i ytterdörren blev uppbrutet mitt på dagen.

Två karlar ringde på hos en dam och 'sökte någon' men hon bara slängde igen dörren när hon inte fick ett begripligt svar på hur de kommit in. En annan karl stod vid entrén och väntade när de andra kom ut, såg hon från fönstret.

Jag brukar faktiskt, med visst löje för mig själv, låsa dörren när jag går ner till soprummet eller upp till vinden. Det blir inte längre med löje.
Trist att känna att man inte kan lita på folk.

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Så tråkigt när sånt händer. I mammas kvarter på Kyrkgatan har det också varit en del inbrott. Jag har sagt åt mamma att kolla nogsamt innan hon öppnar dörren och att alltid ha den låst.

Gunhildsblog sa...

Inte precis vad man vill, att vara så vaksam. Trots koder i porten är man inte så 'säker' som man skulle vilja tro.