Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 14 oktober 2010

Tja, nu har jag lärt mig något igen, och det dyrköpt. Har Du koll på vad Dina försäkringar innebär? Det visade sig att i förra bo-rättsföreningen jag bodde lade de till ett bo-rättstillägg i den kollektiva försäkringen. Alltså skulle man ta bort sitt eget. Tydligen var jag 'lydig' och missade det totalt i flytten hit till Uppsala.
Här har man det inte.....
Vilket gör att den försäkring jag har täcker allt arbete utanför bostaden (tack gode Gud för det!!) men innanför ... njet!
Och nu har jag lyckats få till en vattenskada efter försäljningen av gamla diskmaskinen. Droppade i ett dygn ner på golvet utan att jag sett det... upptäcktes igår när det droppade nere i entrén, 2 trappor ner. Kul .. .. ..
Det nya Ikea-köket som levererades i tisdags (vilken leverans blev den utlösande orsaken till skadan, då jag var tvungen stänga skåpdörren och inte såg att hinken hamnade på sned..) måste nu flyttas till vardagsrummet, golvet brytas upp, torkas ur, m.m...... tja, inte vet jag. Tack gode Gud för att det inte stått länge och bildat mögel i alla fall! Och ingen har dött...
..det är bara en världslig sak, men ack vad den gör ont......................=(

4 kommentarer:

Cecilia N sa...

Ajrå.
Hoppas att det trots allt är lätt åtgärdat.

Evas blogg sa...

Men så tråkigt! Sånt där är alltid jobbigt. Nu hoppas jag att det ska gå fort med reparationerna och torkning av golv. Att bo i en byggarbetsplats är tärande.

Gunhildsblog sa...

Tack, jag hoppas oxå att det kommer att gå fort. Men trots att v.värd var här i torsdags och nämnde en firma som skulle fixa detta, har jag inget hört av firman.. =(
Vill gärna ha lite besked om tid!
Som tur är har jag möjlighet att bo hos min mor under tiden om det visar sig bli alldeles odrägligt.

Evas blogg sa...

Trist med denna väntan.