Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 16 april 2011

Idag..

.. har jag legat i sängen hela dagen. Har läst, bl.a. en fantastisk bok jag fick av sonen när han kom hem från New York. "War Child, a Child Soldier's Story" av Emmanuel Jal, en sudanesisk rappare som tidigare varit barnsoldat. Man funderar hur det är möjligt att överleva, och sedan kunna lägga bakom sig upplevelser man här knappt kan föreställa sig? Boken rekommenderas!

Har varit lite absurt att läsa den, med mitt sovrumsfönster öppet mot gården. Där har barnen lekt och stojat hela soliga varma dagen i full frihet. Underbart! Har känts som semester och badstrand, bara vågbruset har saknats.. Vilken kontrast till det jag har läst!! Soldat från 7 års ålder... helt otänkbart egentligen, men efter boken förstår man hur det kan gå till.

Läs den!

Inga kommentarer: