Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

tisdag 19 april 2011

Platsbrist?

Kände jag blev irriterad på hemväg med Upptåget idag. OK, jag var trött själv, men funderade i alla fall på varför...:
Jag har både ryggsäck, datorväska och stor handväska med mig, så därför har jag lagt upp allting på stolen bredvid mig. Vid första stoppet ställer sig en kvinna bredvid den stolen och säger uppfordrande "URSÄKTA!" Ok, jag plockar ner allt på golvet. Fanns det inga andra stolar, tro? Jodå, tvärs över gången var bara två av fyra upptagna, och de lediga hade inga väskor på sig.

Vid nästa stopp kliver hon mitt emot mig av, så hon bredvid mig flyttar dit. Bra, jag lyfter upp väskorna igen, det var ju onekligen trångt mellan fötterna... Då bara ställer sig en äldre kvinna bredvid stolen och TITTAR utan att ens säga ngt... OK, jag lyfter upp allt i knät istället så hon får sitta.

Var det fullt överallt? Nejdå, fortfarande var det ledigt tvärsöver.. men de besatta var besatta av karlar.. Funderade över om karlar är så farliga att man bara MÅSTE sitta bredvid kvinnor?

Hjälp...

.. eller hade jag bara tagit någons plats... ?

Inga kommentarer: