Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 16 maj 2011

En bra dag..

.. känns det skönt att ha haft. Upp när jag vaknade, iväg till gymmet, startade där vid 8.15. Gick rätt mycket på hemväg, och nu har jag städat jättemycket, slängt grejor, burit upp vinterskor, ... snart ska jag iväg till kören i Sigtuna. Kul att öva bl.a. Carmina Burana, och veta att när vi framför det i sommar har vi "bra" solister med oss. Eller vad sägs om Peter Mattei och Malena Ernman... ??
Känns det bra eller bara suveränt??

6 kommentarer:

Eva sa...

Hej! Hamnade, av en ren slump, på din blogg. Spännande! Vad är det för kör? Och vilket datum är konserten? ...och viktigast av allt: Var får jag tag på biljetter? :)

Hälsningar Eva

Gunhildsblog sa...

Hej Eva!
Visst är det trevligt att surfa runt på andra bloggars länkar..

Jag sjunger i Sigtuna SångEnsemble (SSE) som i samarbete med Gustaf Sjökvists ensemble ska göra Carmina Burana i Sigtuna 2/7 kl.21, vid Folkhögskolan. Vår körledare trodde det skulle vara gratis, men vet ej säkert.
TYVÄRR, i måndags på övningen fick jag veta att det är ändrade planer - det blir andra solister. Jag blev så besviken att jag inte uppfattade namnen, men de är säkert utmärkta de med!

Redan 29/6 har vi en konsert i Mariakyrkan i Sigtuna kl. 20. Då gör vi bl.a Hallelujakören och inledningssatsen på Juloratoriet (!). Detta gör vi själva.
Nej, vi har inte valt den repertoaren, utan detta är beställt och utgör inledningen på Tällberg Forum, som numera är i Sigtuna.

Det är ju begränsat med platser i kyrkan, dock knappast utomhus.

Jag vet inte mer än detta! Hoppas det kan vara till någon ledning.
Välkommen!

Gunhildsblog sa...

Klantigt skrivet - konserten 29/6 är inomhus i kyrkan, konserten 2/7 ska vara utomhus på någon äng, om jag fattade det korrekt.

Eva sa...

Hej! Tack för ditt svar!
Jag fullkomligt ÄLSKAR Carmina Burana så jag lär komma förbi ändå! :).

29/6 har jag nog tyvärr ingen möjlighet att dyka upp, trots att jag skulle kunna ge min högra arm för att få höra Hallelujakören i sommar :).

Gunhildsblog sa...

Vad trevligt, då ses vi kanske! Bor Du alltså i närheten här?

Eva sa...

Hm... ja.. kan man väl säga. Jag bor i Stockholm, så det är ju rätt nära. Brukar resa världen runt för att lyssna på bra musik, så Stockholm-Sigtuna är ju nästan gångavstånd ;).