Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 21 maj 2011

Konsertfundror

Var på konsert med OD idag. Jag var nog lite för trött, sov lite dåligt i natt. Somnade ett par ggr under konserten, trots all mäktig och i mitt tycke pompös musik.
(Det jag njöt mest av var ett nytt instrumentalverk för kammarensemble av Mattias Lysell, 'Gilded Splinters'. Läckert! Lite dutt här, lite klang där, lite drill här... inte trodde jag att så'nt var i min smak...)
Gävle symfoniorkester spelade, mezzosopranen Ivonne Fuchs sjöng före paus i en Rhapsodie av Brahms. Som enda sak efter paus sjöng en tenor, Markus Schäfer, i ett verk oxå av Brahms, Rinaldo. Nja, inte riktigt min grej det heller...

Jämrans vad folk applåderade! Konsertmästaren, Schäfer och dirigenten Cecilia Rydinger Alin fick stora blomsterkvastar. De kom in gång på gång och log och bockade. Jovisst, de var duktiga.

Men ... hallå .. var var blommorna till Fuchs som sjöng före paus ... ?

Hallå .. .. ?

Inga kommentarer: