Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 29 maj 2011

Vilken helg..

Vilken glädje det kan vara att jobba! Konfirmationsmässan igår gick jättebra, de var SÅ duktiga! Ett bra drama de kommit på själva, sjöng kanonbra, två spelade stämmor på flöjt och fiol, alla aktiva. SÅ roligt! Man känner sig stolt... och mina pro-/recessionslåtar gick bra. Star Wars in var kul, Peps Oboy kändes oxå bra. Roligt göra 'tokiga' låtar!

Och så på eftermiddagen efter snabbstädning av kyrkan konsert med vännerna i kören Octava från Östersund. Så härligt! Nu var det rejäl kräm i gruppen, av och till så mycket volym att det nästan var för mycket... Häftigt!
Middag efteråt, tack! En helkväll minsann..

Idag började det med avslutningsgudstjänst för barnarbetet. Skulle några barn komma? 9 sjunger i kören, en hade sagt återbud. Det där med att passa en övningstid var ingen gren familjerna skulle få pris i... men innan gudstjänsten startade hade alla de möjliga 8 dykt upp! Kors i taket!!! SÅ kul! Och de sjöng så det stod härliga till... korv och tårta efteråt gjorde alla nöjda.

Sedan iväg till mor för morsdagsfika med resterna av tårtan jag bidrog med till kyrkfikat. Lite kortspel och så iväg till grannförsamlingen där det vankades musikal som barnen själva gjort.
KLART imponerad!! En tjej i femman hade gjort hela manuset, som nu bestod av 9 scener som de sedan lagt in passande låtar till. Tre scener fick vi se nu, alltihop kommer till hösten. Det vill jag inte missa!!

Hem snabbt och så iväg till Missionskyrkan för Förklädd Gud m.m. med en dirigentkurs-kollegas två körer, med solister och kammarensemble musiker. OJ, så fint!! Jag upplevde dock tyvärr att solisterna inte var mina favoriter - mannen drog iväg i tempot så att han avslutade fraserna före de andra... och sopranen var för mycket operaröst för min smak. Längtade efter en slankare röst...

Iddes inte gå hem direkt, gick därför in på en indisk restaurang granne med kyrkan. Två förrätter och en efterrätt som alla var suveränt goda, jag NJÖT!
Fast de gjorde det ännu mer nödvändigt att faktiskt gå hela vägen hem... 8-9 km senare har jag lite skavsår igen, men känner mig ytterst nöjd med helgen!

Vilken förmån att få vara med om så mycket på så kort tid!!

Inga kommentarer: