Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 15 maj 2011

Vilodag

Har tagit en riktig vilodag. Ville egentligen, som före så många andra lediga dagar, sätta sprätt här hemma med de där grejorna som inte blir av.
Men.
Vaknade sent (lätt till om man inte kommer i säng direkt efter Eurovisions-schlagern..), långsam frukost, och sedan bara trött. Vilat på soffan, läst, iofs tvättat två omgångar, men sedan suttit mycket vid datorn.
Känns ju som om mer hade varit bra, men idag räcker det.

Ska iväg till sta'n ikväll och bio Regina för en föreställning med 'de Visa', en ungdomskör på kulturskolan som en kollega leder. De är otroligt duktiga och kreativa. Ser mycket fram emot att se dem och få inspiration!

Kanske extra trött oxå eftersom vi hade vårt stora gemensamhetsprojekt igår. Jazz- och vårkonsert med en jazztrio från Stockholm och delar av tre kyrkokörer från Märsta pastorat. Det var kul! Och arbetsamt... det är inte så lätt att börja sjunga jazz och lättare repertoar om man inte tidigare gjort det. Men några äldre sångare kom fram efteråt och tackade för hela projektet, för att det varit så roligt. Det blir jag glad över!
Jag begick oxå en premiär - har i alla år längtat efter att få prova att sjunga lite jazz själv... nu chockade jag alla och gjorde det! Summertime... OJ, vad det var roligt! Fick beröm av trion och vår saxofonist att jag oxå vågat improvisera. Tänk att det är så roligt att vidga gränserna!! Inte bara körsångare som mår bra av det .. ..
Parentes - det var faktiskt flera av Euro-låtarna som jag tänker försöka använda i jobbet. Helt OK texter, och inte alltför svåra melodier att göra ngt av.
Vidga gränser, var det ja!

Inga kommentarer: