Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 20 maj 2011

Lite besviken blev jag allt..

Nya planer.. våra fantastiska solister till Carmina Burana-konserten tillsammans med Gustaf Sjökvists kammarkör, är säkert fantastiska oxå, men inte de som tidigare utlovats. TYVÄRR kommer vare sig Malena eller Peter.. =(
Jag blev så tagen av beskedet att jag inte fattade vilka ersättarna ska bli. Snopet minsann! Nåja, vi fortsätter att öva ändå!

Två konserter samma helg jobbar vi för; en inledningskonsert för konferensen på onsdag kväll 29-6 i Mariakyrkan i Sigtuna, och en -- avslutnings-? -- på en äng nedanför Folkhögskolan lördag kväll 2-7. Tällberg Forum är det som anordnar allt och beställt repertoar. Juloratoriet (!) inledningssatsen och Händels Hallelujakören bl.a. på onsdag! KLART skiftande repertoar, med olika sätt att sjunga. Kommer att slita på rösten! Tur Carmina är sist!!

Idag på begravning sjöng jag själv, Guldet blev till sand & You raise me up. Känner att det är KUL att sjunga igen, skulle gärna göra det mer. Änkan var gullig, tackade SÅ för sången och musiken, och trodde att jag, tack vare denna sång med så många från samhället närvarande, skulle få engagemang i fortsättningen... Blivande agent.. ?

I morgon ska jag på konsert med OD. Egentligen vet jag inte om jag gillar dem... de stjäl ju alla karlar från våra blandade körer.......... men visst är de duktiga och brukar vara roliga!

Och om en vecka kommer vännerna i vokalensemblen Octava från Östersund till 'min' kyrka för en konsert.
Det ska bli så roligt! Det blir i princip direkt efter vår konfirmation... nog för att konfirmanderna är duktiga, men.... snacka om kontraster!

Inga kommentarer: