Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

tisdag 31 maj 2011

Röstprov

Nu har jag gjort det.. det känns både lite konstigt och väldigt bra!
I måndags sökte jag in till en damkör här i sta'n.
Ikväll ringde ordföranden och välkomnade mig till kören, tjoho! Kul!

Det är lite kluvet eftersom jag nu har varit med ett år i en kör i Sigtuna, en grupp jag trivts med och haft roliga sångtillfällen med. Men det är ju ett fel med kören - den är i Sigtuna...

Känner ju att ska jag mer än bara sova här i sta'n, så måste jag skapa lite fler kontakter. Jag vill ju ha relationer med andra människor oxå!

Och denna kör har jag lyssnat på några gånger, och tyckt om det jag hört, de övar på min lediga dag, de har en duktig ledare, de är inte kyrkliga vilket innebär ytterst få krockar med mina jobbkörers framträdanden...

Är dessutom lite imponerad över deras sätt att ta hand om nya - är inbjuden till deras avslutningsfest nästa tisdag! Något att lära sig av...

Nu gäller det bara att tacka den första kören för detta år... men det blir väl efter våra två sista konserter vi övar till... 29 juni och 20 juli!

Inga kommentarer: