Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

onsdag 15 april 2009

Hur roligt kan man ha på några dagar?? I onsdag kväll kom jag till London och Fredrik, och sedan har det gått närmast i ett tills jag kom åter till Uppsala i natt.. TACK Fredrik för fantastiska dagar, nu får Du vila (och tack Sofia också för sängen)!
Bio (Monsters vs Aliens & Slumdog Millionaire - wow!), varieté ('La clique' med bl.a. Carl-Einar Häckner, vilken överraskning!), musikal (Billy Elliott - går Du på bara en musikal, gå på denna!!), jazz-café, och massor med olika restauranger (Yo-sushi står ut med sin roterande servering - färdiga skålar som ställs ut på ett band som går runt borden och man plockar det man vill ha!) och pubar, marknad i Camden (hippie-marknaden!), faktiskt Svenska kyrkan Påskdagen kl.11 (trevligt!), rundvandringar över hela sta'n (nåja, kanske inte riktigt..) i div olika spännande kvarter, National museum med rundvandring, roliga affärer - OJ, vad jag har fått mycket! Det lär behöva bli nudlar och gröt denna månad efter dessa excesser!
EN besvikelse blev det dock på Miliki café som skulle ha afrikansk meny - 'nej, det kan ni inte äta' - men vad är det då? - 'nej, ni kan inte äta det'... otrevlig typ tyvärr, så vi tog bara en öl och tre små påsar med chips istället..middag..! (nädå, det blev middag sedan!)

Fyllde en större variant av resväska med Fredriks grejor och den lilla (som legat inuti på ditvägen!) som handbagage räckte för mig. Lite orolig för vikten, men vi hade marginal. Så nu står hans grejor i min lilla garderob här i Uppsala i väntan på hemtransport till Östersund i maj!

Idag ringde Bussgods, mina sommardäck hade kommit från Östersund. Skönt.. hämtade dem och hade tur att hamna på ett bytes-ställe där de kunde fixa det omgående. Så nu ligger vintern i skuffen och bilen tassar runt i tofflor..

Igår började de helt officiellt sopa bort vintersanden här. Det känns bra. Var lite trist att bana väg genom högarna inatt när jag gick med två rullväskor från SJ hit hem.

Såg inga fruktträd som blommade - i London däremot var en del magnolior m.m. överblommade, andra var helt överväldigande! SÅ fantastiskt att gå under ett körsbärsträd som snöar.. men tyvärr var det klent med dofterna. En natt på återgång från city var det dock en syren som sköljde över mig - var tvungen att stå under den och bara andas! Det gladde en mötande man..
Ser fram emot att få vara med om våren på riktigt här nu - alla träd som vi inte har i Östersund, alla blommor..

Allt gott önskar jag Dig!

Inga kommentarer: