Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 30 april 2009

Valborg! Ett ord fullt av förhoppningar och befaringar.. Här i Uppsala både stor folkfest på dagen med forsränningen, picknick överallt, strålande sol, mössviftningen i 'Carolina'-backen, folk, folk, folk...och fyllefest fram på kvällen. Det var inte så lätt att ta sig fram med bil genom sta'n nyss, folk överallt, som dessutom gärna går mitt i gatan för att fylla på sin mugg ur bag-in-boxen.. tja, vi tänker lite olika!

På knytis hos en klasskamrat till lunch. Vi har varit kör-nördiga och sjungit vårsånger och andra skojiga sånger hela dagen. Jättetrevligt! Tog en paus på em för att dra till 'Carolina'-backen och vara med om mösspåtagningen. HUR mycket folk som helst!! Efter den (var det verkligen bara vifta-och-sätta-på-mössan det var? hörde inget tal, ingen sång... rätt besviken trots folkhavet!) skulle vi cykla bakom 'Carolina' genom Engelska parken för att komma till universitetsaulan och stå utanför och lyssna på OD. Kul! Och i kurvan med nedförsbacke drattade jag omkull i gruset - for framåt och slog i näsa och panna i gruset... näsblod både inifrån och utanpå, präktig bula i pannan (mitt i, blev fint horn!) - tja, det blev ingen OD! Fick hjälp av ambulansfolk i närheten med en del utrustning, så jag blev lite ompysslad.

Snopet, måste jag säga!! Glasögonen klarade sig, som tur var. Skulle egentligen på en knytisfest till ikväll, men jag avstår, tyvärr. Tror det är bäst att ta det lite lugnt.

Nej då, jag var inte berusad, även om jag fick ropet 'fyllekörning' mot mig av en som passerade.. en sådan här dag kan man ju tro det om alla. Så nu är näsan rätt svullen och rispig, har svårt att sluta läcka blod, pannan rätt knölig, och i morgon ska jag på 40-årsfest i Östersund! Det hade ju varit kul om det varit maskerad (hade klarat mig utan mask..) men det är det ej! Jag kommer att bli präktigt blå!! Får bara säga, 'Tja, du vet, Valborg i Uppsala, party party!!'

Allt gott önskar jag Dig!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Men oj, oj, oj. Det verkar gå vilt till i Uppsala unde sista april! Skämt åsido, vilken tur att du inte skadade dig mer! Ha det så fint här i Jämtland. Strålande väder bjuds du i alla fall på.