Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 23 april 2009

Vad det är gott med mat...! Har fått en ny favoriträtt i vår, som uppstod ur ett misstag. Hade glömt en påse med frusna grönsaker framme över natten.. ajdå! Äsch, jag kokar upp dem i lite buljong och så mixar och häller i grädde - och vips, vårens favorit!
Nej, jag lämnar inte grönsaker framme.. men jag tar det jag har i kylen. F.n. har jag upptäckt att ett vitkålshuvud är en otroligt dryg - och därmed billig! - mat. Det verkar aldrig ta slut! Kombinerar med lite av varje (idag lite sötpotatis, några små tomater, lite kålrot och en del spenatblad), och just nu en bra bit med ingefära pg.a förkylningen, kryddar, mixar och njuter. Idag satte lite espressopulver den sista touchen!
Nyttigare snabbmat, finns det det??

Allt gott - kanske lite soppa..? - önskar jag Dig!

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Men så fiffigt! Och enkelt och billigt. Jag noterar.

Fredrik Scheike sa...

Det låter gott! Det blir det när jag kommer hem igen! :)