Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 6 april 2009

Tänk att få ha vänner.. att få delta i vardag och fest.. finnas med i varandras liv.. ha en historia tillsammans.. få känna sig rik.. En sådan helg har jag haft!

Har varit flera dagar (onsdag till lördag) tillsammans med nära vänner i Västjämtland för 60-årsfirande. Efter att ha fått gå längd-skid-kurs (!) för en världsmästare (jo, bokstavligen! Marie Olsson, guld i VM i skidorientering, vilken trevlig tjej och pedagog!) åkte vi skidor på fjället.. i duggregn.. nä, föret var heller ingen höjdare! Men trevligt var det ändå. Sedan bastu, god mat, otroligt god festmiddag med gott 'prat'.. kan man begära så mycket mer? 'Nu gråter vi en skvätt' - och det gjorde jag!

Danskursen på söndagar är tre.. jag dansar 16.15 - 20.45 tre söndagar före påsk och tre efter. West Coast Swing (första kursen) har jag väl inte riktigt fått kläm på än efter halva tiden, men det går bättre och bättre... Bugg i två kurser är jättekul oxå! Är väl större chans att man stöter på någon på ett dansgolv som kan dansa det, så det är ju trots allt en mer 'matnyttig' kurs. Tänk att riktiga skor gör så mycket - efter första träffen hade jag ont i benen hela veckan. Men efter att ha dansat med nya skorna så känner jag ingenting - hur är det möjligt???

Har saknat besked om hur finskatentan gick men fick det till slut idag - VG även där känns ju inte fel! Hoppas jag kan få tillbaka den rent fysiskt också, intressant att se om misstagen är de jag tror...

På onsdag flyger jag till Fredrik i London, det ska bli väldigt trevligt. Blir lite längre - till tisdag - än jag hade planerat, men det handlade om priser och tider som skulle stämma. Så som 'plåster på såren' (för Fredrik..) har jag fixat en större resväska så jag kan ta med mig en del av hans saker. Onödigt med övervikt för honom, om det går att undvika. Jo, han är på väg till Östersund igen snart. Trevligt ha honom hemmavid igen - fast oxå trevligt att ha en anledning att åka iväg någonstans för att hälsa på honom!! Hoppas vi kan fixa någon musikalbiljett, det vore en höjdare. Det går bra även utan.. det var visst mera sol där än här! Vet dock inte om jag skulle få ströva själv, han ville visst lägga in sitt veto för det...släppa loss morsan på sta'n, njae..

Hämtade nytt pass från polisen idag, det gamla verkar ha kommit bort hemma. Jag blir nog lite extra glad om jag kommer in i England - varför är det så svårt att få till ett leg-foto som man är stolt över..?? Photo-génique någon annan ???

All gott önskar jag Dig!
Och en riktigt God och Glad Påsk med återhämtning till liv!

5 kommentarer:

Fredrik Scheike sa...

Yay! Klart att du ska få ströva själv, inte tänker jag hålla dig i koppel hela tiden - det är lugnt!

Musikal ska vi givetvis fixa, jag har en del förslag som vi ska kolla på sen när du kommer!

PoK! Sonen

Anonym sa...

Trevigt att du ska åkatill London.
Önskar dig och Fredik en GLAD PÅSK.
Många kramar från Maggan

Gunhildsblog sa...

Fredrik: Haha.. OK, det blir nog bra! Spännande med vad vi ska hinna hitta på..snart där!

Maggan: Ja visst är det! Tack för hälsningen. Önskar Er detsamma - antar att det blir lite mormorstid..? Kram tillbaka!

Evas blogg sa...

Låter härligt alltihop! Hoppas du får fina dagar i London. Själv ska jag umgås med hemvändarbarn och resten av fam i påsk. En tur till fjällen blir det samt en och annan medverkan i kyrkan. Glad Påsk!!

Gunhildsblog sa...

Tack, det blir säkert bra i London. Likaväl som det säkert blir bra med släktträff i påsk i Jämtland. Var i fjällen förra veckan, snön trycktes ihop ordentligt pg.a. regn..trist. Nåja, den tiden nu! Här snöfritt i alla fall, sol och isiga vindar.
Glad påsk!