Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 25 april 2009

VÅR, tänk så fantastiskt med vår! Idag har det varit en njutardag av stora mått.. Tänkte bara ut på stan ett par ärenden, sedan hem, städa lite, plugga lite. Hördes per tel med en likaledes shoppande vän - Helena - i klassen, så vi sågs för en mat-fika på en utomhusservering. Mysigt, men vi hamnade lite i skuggan, och började frysa. Så ner till kajen, sitta där i 'studentträngseln' och dingla med benen över Fyrisån i solen! Tror att jag är lite rödlätt i ansiktet faktiskt. Hade varit på systemet och köpt en halvflaska bubbel till Valborg, men den knäckte vi där i stället.. så.. så.. studentigt..!
Sedan hem till mig för en soppa (min 'berömda'..) men tvungen handla på vägen. Då ligger engångsgrillarna i farstun - JA, vi firar in våren ordentligt! Så nu har vi suttit här på baksidan, ätit soppan medan grillen blev varm, njutit fläskfilé m.m. sittande på filtar, och, för i sanningens namn med sen timme blev det kallt - insvepta i filtar och kläder..! Såg nog roliga ut! Grillade bananen tog vi med oss inomhus till matbordet, det var en njutning med.
Skönt att kunna göra lite som det faller en in.. Vilken dag det har varit!
Om vi var ensamma om att komma på grillning..? Inte direkt.. ängen nedanför här har varit fylld med filtar och grillar hela dagen!

Tänk, igår var vi på dans på Norrlands igen. Vad de är duktiga där, Attraktionsorkestern med solister, SÅ roligt att dansa till dem! Helena o jag var lite sega i starten, inte riktigt på humör, men vi ryckte upp oss och började bjuda upp, och se, då blev det genast bättre. Faktiskt blev jag uppbjuden två gånger igår, det var kul att inte enbart vara den som 'fiskar'!

I fredags på musikhistorian pratade vi PM, min vånda.. Det känns bättre nu efter den lektionen. Är rätt uppstressad för PM-et, har ju aldrig gjort något sådant. Gott om tid oxå.. eller... nä! Det ska vara inne 15/5 redan. Känns lite stressigt, så många sådana här dagar som idag går inte för sig om det ska bli OK. Och denna kommande vecka känns ju nästan 'förlorad' ur studiesynpunkt - Valborg med två knytisfester samma dag och alla andra aktiviter (forsränning mm!), och sedan hem 1-2 maj för en fest. Nåja, nästa helg jobbar jag inte och det är sista söndagsdansen. Får göra en insats då och i veckan..

I morgon ska jag få vikariera i Storvreta igen. Det känns trevligt att spela lite. Har ju öht ingen tillgång till orgel nu om jag inte vikarierar, känner mig aningen ringrostig. Det blir snart dags att hamna i 'selen' igen, det gäller att komma igång!

Allt gott önskar jag Dig i vårsolen!

1 kommentar:

Evas blogg sa...

Låter som en fin dag! Och jag har träffat några av dina kollegor ikväll. Gospelkonsert i Sköns kyrka (jag har lite svårt för Gospel men den jättelika kören hade skoj och väl så) sedan ett snabbt årsmöte. Jag blir kvar ett år till.