Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

fredag 8 maj 2009

Då har jag varit på sjukhuset igen. Bedövad inuti näsan med spray och utifrån med spruta. Och så kolla på ultraljudet hur näsan egentligen ser ut. När allt förarbete var gjort var det så dags att trycka på från sidan för att få benbitarna på plats. Och att lyfta inifrån med en 'järnhistoria' ..
nej, det var inte så kul! Höll på att storkna av blodet som rann i halsen.
Och inte gav det det resultat som önskades heller.
(Fick efteråt titta på u-ljudsbilderna, det var intressant. Brottet syntes verkligen tydligt på ett ställe.)

Så på måndag blir det mitt livs första narkos jag ska gå igenom. Sedan är det trycka-med-kraften-från-hela-kroppen som gäller för att få dit bitarna. Hm. Bra att vara sövd m.a.o!

Har tidigare konstigt nog inte haft ont annat än när jag kommit åt näsan. I eftermiddag har det varit konstant värk, mer eller mindre, efter förmiddagens misshandel.. Måndag kväll blir alltså riktigt rolig!
Tyvärr missar jag då övningen jag skulle ha med UAKören. Urtrist! Ledaren, vår lärare, är borta, så vi elever skulle ha vikarierat för honom, och alltså öva 'på riktigt'. Då är jag för groggy efter uppvakningen..

Nu har jag i alla fall äntligen kommit igång med mitt PM-skrivande som varit så motigt. Har fått låna ett partitur som jag ska jämföra med ett annat med ungefär samma text - hur har kompositörerna tänkt när de tonsatt orden? Det ska jag syssla med i helgen!

Önskar Dig allt gott och också en trevlig helg!

2 kommentarer:

Evas blogg sa...

Aj,låter som en våldsam behandling. Skönt att de gör det i narkos på måndag, även om man mår dåligt efter den. Var rädd om lilla näsan nu och lycka till med pm:et!

Gunhildsblog sa...

Tack så mycket! Det kommer säkert att kännas än mer efter måndagens behandling än efter dagens. Spännande..
Tack, ikväll har jag tagit ledigt, men i morgon ska här skrivas!!
Det känns skönt att ha startat.