Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

lördag 16 maj 2009

Et alors, nu är det gjort! Ikväll ska jag fira genom att gå på kör-och storbandskonsert med dans på Kulturhuset här i Uppsala. Känns bara så roligt! Den var lättare än jag trodde (hade knappt pluggat alls..), vilket innebär risk för slarv, förstås.. ja, franskatentan alltså. Det visar sig om ett par veckor hur mycket jag missat..

Och igår var det inlämning av PM-et i musikhistorian. Det har jag våndats så mycket över, men fick ihop ett till slut. Känner mig som en riktig student, satt uppe till halv tre en natt.. Riktigt snyggt var det också! Fast, jag får anse det som ett första utkast att jobba vidare med, kan inte tro något annat...

Och på måndag är det examen. Dirigering, piano och sång. Det sistnämnda blir tyvärr inte bra, har varit hes och förkyld rätt länge, nu börjat ta om igen, och efter sövningen i måndags har jag varit irriterad i halsen efter tuben. Nå, det var nu detsamma, inte så mycket att göra något åt! Får försöka öva något lite i morgon söndag och sjunga upp för mig själv i lugn och ro på måndag.
Efter examen (piano och sång på förmiddagen, dirigering på eftermiddagen) så blir det bubbel i parken... härligt! Sedan går vi ut och äter tillsammans. Känns riktigt ordentligt sorgligt att det är slut, ingen av oss vill det. Vi har begärt en fortsättning... får väl se vad som kan komma!

Nu ska jag ut på kulturkarneval i sta'n, kul! Spännande se vad det innebär, den första här enligt affischering.

Får önska Dig en skön vår och allt gott!

Inga kommentarer: