Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

torsdag 5 november 2009

Igår fick jag en handläggare på Arbetsförmedlingen. Det var en positiv och uppmuntrande stund jag fick med henne. Blev en god laddning inför denna dag.. Fick en del tips värda att ta till vara.

I morse på väg in till orienteringskursen 'Jobbsökaren' på Af fick jag nämligen telefon - tvåa till jobbet i Rasbo, de tog organisten som sökte. Trist... hade liksom vant mig vid tanken på att jobba där...vilket inte var någon svår tanke!

Nå, efter lunch handlade jag en ny tröja och gick in på Fonus, som jag haft kontakt med tidigare, med chefen dock enbart per tel och mail. Ny tröja, ja, min roliga svarta T-shirt med Pacman i grälla färger kändes inte riktigt 'rumsren' där..

Jag hade tur, både chef OCH distriktschef fanns på plats OCH hade tid med mig. Det var en mycket trevlig stund igen. Och intressant.. De kan nämligen få mig som praktikant under max 6 månader utan att betala mig ett öre, det gör arbetsförmedlingen via försäkringskassan! Hade jag tills igår ingen aning om att jag skulle kunna få chansen till.. Ljusning! Eftersom bägge var där skulle de prata igenom detta, om det finns plats för mig, och höra av sig i morgon.

Nu hoppas jag alltså på döden..

Allt gott i denna snöiga dag! Längtar inte ut på stan ikväll trots att det är 'tjej-kväll'..

Inga kommentarer: