Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 2 november 2009

Vilken intensiv och fin helg jag har haft! Har fått så mycket - musik, mat, men fr.a. vänskapsband... Vänner från Åre här på U:a Int:al Sacred Music Festival, vi gick på några konserter ihop - skumma, roliga (t.ex. mongolisk strupsång ... det Du!) åt gott, umgicks, de kom hit på middag igår innan hemresan .. härligt! Invigde min tryckkokare - jämrans vad effektiv den är! Snacka om att spara energi ..
På lördagen drog jag till andra Jämtlandsvänner och deras lilla paradisstuga i Gästrikland. Bjöds på övernattning efter en rent flerstjärnig middag.. underbart att få möjlighet att träffas!
Tänk att vara så rik och få ha sådana vänner!

Nu verkar det till slut ha ordnat sig för mor - de tidigare beviljade 45 minuternas städning var tredje vecka har nu utökats till 1 timme 26 minuter (!). Vad kan man hinna städa på trekvart?? Mor vill ju oxå gärna få prata med den som kommer, vilket varit i princip omöjligt .. Men tänk att man ska måsta 'bråka' - mina syskon har varit duktiga med skrivelser som gått till rätten, jag var med på ett möte med handläggaren förra veckan. Tänk de som inga har som kan 'bråka' för dem...

Idag har jag inte lyft ett finger för att tömma kartonger. Har suttit vid dator eller telefon hela dagen. Känns i nacken! Måste ut och röra på mig .. dumt att jag väntat tills det blev mörkt, hade väl behövt ljuset oxå .. MEN jag har fixat en del saker, vilket är bra!

Telefonen är i alla fall inkopplad idag, så nu har jag fler kontaktmöjligheter..

Allt gott!



Inga kommentarer: