Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

söndag 22 november 2009

Igår var det en rolig dag, igen. Min syster och svåger kom på besök, jag trodde för en fika, men kavlade bildligt talat upp ärmarna sedan och undrade vad de kunde göra för att hjälpa med lägenheten. Gulligt! Så vi kämpade med att sätta upp hållare för gardinstänger, utan att lyckas helt i betongväggarna. Nästa gång blir det med hjälp av slagborrmaskin.. hoppas väggarna håller.. =)

Sedan de gått tog jag hand om ett kilo blandfärs och gjorde köttbullar (suveränt enkelt i ugnen - varför har jag alltid envisats med att steka för hand??) i två varianter - bara timjan och oliver & timjan. Mumsigt...! Sedan iväg med bilen till Flogsta och en knytisfest med människor jag aldrig sett.

Är medlem i CouchSurfing.com och nu var det en fest för oss i Uppsala. Om jag säger att jag var klart äldst, så ljuger jag inte.. var väl sisådär dubbelt så gammal som de flesta! Men hade trevligt ändå! En av de första jag hamnade bredvid var en kanadensisk kille, från en ort ca 9 mil från Vancouver... hur sannolikt är det?? Fast han hade inte så god koll ändå på sta'n som jag hoppades, visste inte riktigt var pojkarnas lägenhet var. Men kul ändå!
Det var spännande oxå - vi var ett mini-FN där -- 20 olika nationer från hela världen! Från Indien till halva Sydamerika och Nordamerika... mkt intressant. Och därmed GOTT - vilken buffé det blev!

Nästa sommar hoppas jag att jag kommer iväg på en resa med InterRail och CouchSurfing i Europa - ska sikta mot det! Eller oxå gör jag det när jag tänker mig till Kanada...

Vad det är? Jo, är man medlem så tar man kontakt med andra medlemmar och får låna en sängplats gratis, får lite mat och kanske guidning på orten. En svensk berättade hur han surfat t.o.m. i Vietnam o Kambodja - oväntat.. På slutet i Östersund hade jag två tyska flickor som kom dit, mitt i alla flyttbestyr. Lite korkat kanske, men det var kul!

Lyckades oxå med två saker till igår - jag kom INTE först för att göra i ordning för alla och jag gick INTE sist efter att ha städat upp efter alla... liten seger för mig! Ska väl lära mig ngn gång att inte ta över utan att känna mig lat .. =)

Allt gott önskar jag Dig!

Inga kommentarer: