Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 14 december 2009

Att jobba .. tänk vad det betyder... tillhörighet till en grupp, relationer med människor, kasam (=känsla av sammanhang), att få göra något bra för någon annan..
Vad man kan sakna det när man saknar det..

Nu vik-ar jag denna vecka oxå - vi hade Lucia igår - det har varit roligt att få ingå i ett sammanhang igen. Om det är detta jag vill hålla på med?
Jag vet inte.

Har sökt jobb idag som handlar om helt andra saker. Biluthyrare... knäppt, kanske, men det känns bra i alla fall!
*De såg gärna kvinnliga (? - nåja, jag är i alla fall kvinna..) sökande och hade inga ålderskrav ('nja, kanske inte starta med detta om man är 60' - och det är jag ju inte riktigt än..)
*Rätt nära där jag bor, skulle kunna cykla.
*Bra arbetstider där jag slutar som senast kl.17 med
*noll behov av att planera verksamheten ett år i förväg och
*vara kreativ hela tiden..
*Skulle ju kunna kombinera med att vikariera på helger så mycket som jag har lust med...
Och skulle ju kunna vara med i en kör själv... eller t.o.m. leda om jag nu får abstinens..

Visst låter det rätt bra??

2 kommentarer:

Fredrik Scheike sa...

Jodu, jobba innebär mycket mer än extra tillskott i kassan.

Det är skönt att kunna känna sig behövd!

Sök Biluthyrare vettja, det lät ju faktiskt riktigt roligt! Jag har nu sökt över 60 jobb på den tid jag har varit här!

Gunhildsblog sa...

60... oj, det var många.. Men så är det - man får stå på! Och inte tappa sugen.
Är de trevliga då, tackar de nej på ett bra sätt, eller bara låter det gå?