Tandem i Åre

Tandem i Åre
Hade jag roligt i Åre, eller... Tandemflyg i Åre 2 aug

måndag 14 december 2009

Har läst en väns blogg om kärlekskranka äldre män, och kombinerat tankarna med notiser om Tiger Woods otrohetsaffärer. Fick mig att minnas en obehaglig och otrevlig upplevelse när en gift man försökte ragga på mig.
Först var jag för naiv för att fatta vad det rörde sig om.
När polletten väl trillade ner försökte jag förstå hur man som - som jag trodde - lyckligt gift vill riskera sin familj på något sådant. 'Jomen, det var inte första ggn minsann. En kvinna hade lagt an på honom förut och det kan man ju inte tacka nej till.. '

JO, det kan man!!

Vad är det som gör att en vuxen (?) man tror sig vara Guds gåva till hela kvinnskligheten?
Vad är det som gör att en vuxen (?) man tycker sig ha rätt att 'ta för sig' av kvinnor?
Vad är det som gör att en vuxen (?) man verkar uppfatta kvinnor som en godispåse där de själv ska få plocka som de vill?

Vad är det som gör att en vuxen (?) man tror sig ha möjligheten att äta kakan och ha den kvar?
Vad är det som gör att en vuxen (?) man vill riskera en hel familj på ett äventyr?

Jodå, hustrun, fick jag lära mig, var medveten om makens små 'eskapader'.. jag hoppas att hon numera har lämnat honom! Och nej, han fick ingen 'chans' på mig!!

Historien lämnade mig med en klar obehagskänsla i magen, ett noll-förtroende för personen ifråga, en misstänksamhet mot manlig vänlighet (som inte handlar om gamla, goda vänners vänlighet!), en känslorädsla och en ny sårbarhet.
Det var inte bara sin egen familj han skadade med sitt försök.

Allt gott önskar jag Dig!

5 kommentarer:

Evas blogg sa...

Åh vad bra skrivet! Dessa frågor har jag också ställt ibland. Och man blir en aning avvaktande efter sådana upplevelser.

Fredrik Scheike sa...

Män är djur och kvinnor är o-djur.

Nämen, skämt åsido, det är riktigt oförståeligt.

Gunhildsblog sa...

Ja, Fredrik, visst är det! Det är tragiskt..

Gunhildsblog sa...

Eva, tack.. Ja, man blir lite avvaktande.. det var ju Din blogg som satte igång dessa tankar igen.

Evas blogg sa...

Det ante mig nästan :)